7. února 2011

Projekt CHILLI

Minulý rok jsem začal experimentovat s chilli papričkami... zkoušel jsem různé substráty, světelné, teplotní podmínky a letos jsem se rozhodl celý projekt zdokumentovat. Přináším tedy první fotky ze DNE 0. 7.2.2011. Mezi chilli papričkami jsou jak rekordmani v pálivost Naga/Bhut Jolokia tak středně pálivé papričky o velikosti bonbonu až po délku 30cm. Některé se hodí k sušení, jiné k nakládání. Vše podle libosti. Osvědčilo se mi taky grilování vedle s masíčkem...mňam mňam.
Pokud se projekt podaří, úroda bude bohatá...budu semínka nabízet dál. Tyto jsem koupil tento a minulý rok na Aukru.cz - jedno balení od 2 do 10semínek s cenou od 15 do 30Kč. Tedy sehnat a začít pěstovat může každý :)

Semínka jsou uložena na vatový tampon, který leží na vlhkém perlitu. Minulý rok se mi nedařilo malé rostlinky některých druhů zaklimatizovat po vyndání z pařeniště. Dávám to za vinu brzkému vytažení drobné rostlinky z vlhka. Rostlinky které měly 3 a více listů se uchytily bezproblémově. Někteří pěstitelé doporučují výsev rovnou na substrát. Zkusil jsem též, ale vyšší procento klíčivosti jsem dosáhl právě touto metodou. Další problém přesazování z malé nádoby do větší...ale to už předbíhám, další postřehy sem budu postupně dopisovat.










Žádné komentáře:

Okomentovat